Школски униформа је униформа коју су носили студенти, пре свега за школу или на други начин образовну институцију. Они су заједнички инпримари и средњих школа у различитим земљама. Иако се често користе као синоними, постоји важна разлика између одевања и школским униформама: према научницима, као што су Натхан Јосепх, одећа може се сматрати само униформа када је "служи као амблем групе, потврђује легитимитет институције, откривајући релативне позиције појединца и потискује индивидуалност. " Пример униформи ће бити потребна бело дугме-падове и везе за дечаке и плисе сукње за девојчице, са обе носе Блазерс. Јединствени чак може бити једноставан као захтева цолларед кошуље, или ограничава избор боја и ограничавајући ствари студенти је дозвољено да носе. Хаљина код, с друге стране, је много мање рестриктиван, и фокусира "на промовисање скромности и обесхрабрајуће изјаве против социјалне модне," према Мариан Вилде. Примери дресс цоде би се не дозвољавајући поцепао одећу, нема логотипа или ограничавање количине коже која може да се прикаже.
историја
То је тешко ући у траг порекло униформи јер не постоји свеобухватна писана историја, већ мноштво познатих утицаја. Иако униформе се често може сматрати конзервативном и старомодно, униформе у последњих неколико година променио и друштвени облачења су се промениле. Мало је познато пре надбискуп Цантербури је наредио монасима да носе посебан монашки облик хаљине. Упркос овом примеру, корени модерне дана униформи долазе углавном из колегијалних униформе у Енглеској. Универзитети, основне школе и средње школе користе униформе као маркер класе и статуса, што заузврат служи као граница. Већ у КСВИ веку, униформе су коришћени и постали прецизнији и различити модни трендови су постали непожељни на универзитету.
Ефекти униформи на ученике
Позитивни
Заговорници униформи су предложили више разлоге за њихово спровођење и тврдећи њихов успех у школи. Велики број ових тврдњи нема истраживања их подржава. Неки од ових професионалаца укључују следеће: Заступници верују да униформе утичу на безбедност ученика по:
• Смањење ученика виктимизацију
• Смањење активност банди и бори се
• Разликовање странци од студената у школским зградама
Негативни
Супротна страна униформе су тврдили своју неефикасност коришћењем различитих образложењима, од којих је сорта су истраживања их подржава. Неке од робијаша до школске униформе обухвата следеће законске, финансијске, а под знаком питања делотворности забринутост: Основна брига са школским униформама или строгим одевања је у томе што ограничава способност ученика да се изразе. Одећа се посматра као средство изражавања - што сви ученици носе исту одећу или ограничити их на оно што они могу да носе може да поремети њихов осећај идентитета. Један од главних контроверзи могу да леже у облачења политика против слободе говора. Ово утврди да студенти не могу да носе најновије трендове, средином дрифт, или одећу да је школа сматра да прекида окружење. Међутим, студенти могу носити одећу артефакте који изражавају своју вјеру. "И Устав и већина државних закона штите права ученика да носе верску одећу иноол школе, као што је ношење турбан, јармулке, или мараму."
没有评论:
发表评论