2017年3月13日星期一

Okul forması giymek

Bir okul üniforması, öğrencilerin öncelikle bir okul ya da başka bir eğitim kurumu için giydikleri üniformadır. Bunlar, çeşitli ülkelerdeki ilk ve orta dereceli okullardır. Nathan Joseph gibi akademisyenlere göre giysiler sadece "üniforma" olarak kullanıldığında "üniforma" olarak kabul edilebiliyor, bireyin göreceli konumlarını ortaya koyarak bir kurumun meşruluğunu belgeliyor, kıyafet kuralları ile okul kıyafetleri arasında önemli bir ayrım var. Ve bireyselliği bastırıyor. " Üniforma örneği, erkeklere beyaz düğmeler ve bağlar, kızlar için pilli etek, hem de giyen blazerler gerektirecektir. Bir üniforma bile yakalı gömlek istemek kadar basit olabilir veya renk seçimlerini ve öğrencilerin giymesine izin verilen sınırlayıcı öğeleri kısıtlamaktadır. Öte yandan bir kıyafet yasası çok daha az kısıtlayıcıdır ve Marian Wilde'ya göre "mütevazı teşvik etmek ve anti-sosyal moda ifadelerini caydırmak" üzerine odaklanmaktadır. Bir kıyafet kuralına örnekler yırtık giysiler, logolar veya gösterilebilecek cilt miktarını sınırlandırmayacaktı.
Tarihçe
Üniformanın kökenlerini izlemek zordur; zira kapsamlı bir yazılı tarih yoktur, bunun yerine çeşitli bilinen etkiler vardır. Üniformalar genellikle muhafazakâr ve eski moda olarak kabul edilebilirse de, toplumsal kıyafet kuralları değiştikçe son yıllarda üniformalar değişti. Canterbury Başpiskoposundan rahiplerin belirli bir manastır elbise giymesini emretmeden önce pek az şey biliniyor. Bu örneğe rağmen, modern üniforma kökleri çoğunlukla İngiltere üniversiteleri üniformalarından gelmektedir. Üniversiteler, ilkokullar ve orta öğretim okulları üniformaları, sınıf ve statünün bir göstergesi olarak kullandı ve bu da bir sınır olarak hizmet etti. Ondokuzuncu yüzyıla kadar üniformalar kullanıldı ve üniversitenin çeşitli moda trendleri istenmediği için daha spesifik hale geldi.

Üniformaların öğrencilere etkileri
Pozitifler
Üniformalıların savunucuları, uygulamalarını desteklemek ve okullarda başarılarını talep etmek için çeşitli nedenler önermişlerdir. Bu iddiaları çeşitli destekleyen bir araştırma yok. Bu profesyonellerden bazıları şunları içeriyor: Avukatlar, üniformaların öğrencinin güvenliğini etkilediğine inanıyor:
• Öğrenci mağduriyetini düşürmek
• Çete faaliyetini ve kavgalarını azaltın
• Okul binalarındaki yabancı öğrencileri farklılaştırma
Negatifler
Üniformaların karşıt tarafı, çeşitlilik arz eden çeşitli gerekçeler kullanarak bunların etkisiz kaldığını iddia ettiler; bunların çeşitliliği, onları destekleyen araştırmalara sahip. Okul üniformalarının eksilerini oluşturan bazı hususlar, yasal, finansal ve şüpheli etkinlik endişelerini içerir: Okul üniformaları veya sıkı kıyafet kurallarıyla ilgili başlıca kaygı, öğrencilerin kendilerini ifade etme yeteneklerini sınırlandırmasıdır. Giyim ifade etmenin bir aracı olarak görülüyor - tüm öğrencileri aynı kıyafetler giyiyor ya da giydikleri kıyafeti kimlik duygularını bozacak şekilde sınırlıyor. Ana tartışmalardan biri, Kıyafet Yasası Politikaları Konuşma Özgürlüğü sözcüğünün aksine olabilir. Bu, öğrencilerin öğrenme ortamını kesintiye uğratan en son eğilimleri, orta kaymanın veya okulun bulduğu kıyafetleri giyemeyeceklerini belirtir. Bununla birlikte, öğrenciler dini ifade eden giyim eşyaları giyebilirler. "Anayasa ve devlet yasaları, öğrencilerin okulda dini kıyafet giyme haklarını, örneğin türban, yarmulke veya başörtüsü giymek gibi korumaktadır."

没有评论:

发表评论