Koulupuku on yhtenäinen kuluneet opiskelijat ensisijaisesti koulussa tai muuten oppilaitoksessa. Ne ovat yhteisiä inprimary ja lukiota eri maissa. Vaikka usein samaa, on tärkeää tehdä ero pukeutumissääntöjä ja koulupuvut: mukaan tutkijat kuten Nathan Joseph, vaatteet voidaan pitää vain yhtenäinen, kun se "toimii ryhmän tunnuksen, todistaa toimielimen oikeutus paljastamalla yksilön suhteelliset asemat ja tukahduttaa yksilöllisyyden. " Esimerkki yhtenäinen olisi vaativaksi valkoiseksi painike-alamäkiä ja siteet pojille ja laskostettu hameet tytöille, sekä yllään ommellut. Yhtenäinen voi jopa olla niin yksinkertaista kuin vaativat kauluspaita, tai rajoittavat värivaihtoehtoa ja rajoittamalla kohteita opiskelijat voivat käyttää. Pukukoodi toisaalta, on paljon vähemmän rajoittava, ja keskittyy "edistämään vaatimattomuus ja lannistava epäsosiaaliseksi pukeutumiskulttuuri" mukaan Marian Wilde. Esimerkkejä pukukoodi olisi ei sallita repi vaatteita, ei logoja tai rajoittamalla iho, joka voidaan näyttää.
Historia
On vaikea jäljittää alkuperän yhtenäinen, koska ei ole kattavaa kirjallista historiaa vaan erilaisia tunnettuja vaikutteita. Vaikka univormut voidaan usein katsoa konservatiivinen ja vanhanaikainen, univormut ovat viime vuosina muuttuneet yhteiskunnallinen pukeutumissääntöjä ovat muuttuneet. Tiedetään vähän ennen Canterburyn arkkipiispa määräsi munkit käyttää tiettyä luostaria muoto mekko. Tästä huolimatta esimerkiksi juuret nykyajan yhtenäinen tulevat enimmäkseen kollegiaalinen univormut Englannissa. Yliopistot, peruskoulussa ja lukioissa käytetään univormuja markkerina luokan ja asema, joka puolestaan toimi rajan. Jo kuudennentoista vuosisadan, univormut hyödynnettiin ja tuli tarkempia erilaiset muotisuuntaukset tuli toivottuja yliopistolle.
Vaikutukset univormut opiskelijoiden
positiivisia
Kannattaa univormut ovat ehdottaneet useita syitä tukemalla niiden toteuttamista ja väittivät menestys kouluissa. Erilaisia näistä väitteistä ei ole tutkimusta tukevat niitä. Jotkut näistä eduista ovat seuraavat: kannattaa uskoa, että univormuja vaikuttaa opiskelija turvallisuutta:
• alentaminen opiskelija uhriutumisesta
• Vähennä jengi toimintaa ja taistelee
• Differentioimalla vieraat opiskelijoiden koulurakennuksia
Negatiiviset
Vastakkaiseen puoleen univormut ovat väittäneet tehottomuus käyttäen erilaisia perusteita, erilaisia joilla tutkimuksen tukea niitä. Jotkut haittoja koulupuvut sisältää seuraavat oikeudellisia, taloudellisia, ja kyseenalainen tehokkuus huolenaiheet: Ensisijainen huolenaihe koulupukuja tai tiukka pukeutumissääntöjä on, että se rajoittaa oppilaiden kykyä ilmaista itseään. Vaatteet nähdään keskimääräinen ilmaisun - että kaikki opiskelijat kulumista samat vaatteet tai rajoittaa ne mitä he voivat käyttää voivat häiritä niiden identiteettiä. Yksi tärkeimmistä kiistoista voi olla sisällä Pukeutumissääntö säännöt vs. sananvapaus. Tässä todetaan, että opiskelijat eivät voi käyttää uusimpia suuntauksia, puolivälissä drift, tai vaatteita, jotka koulussa löydöt joka keskeyttää oppimisympäristö. Kuitenkin opiskelijat voivat käyttää vaatteita esineitä, jotka ilmaisevat uskontonsa. "Sekä perustuslaki ja useimmat valtion lakeja suojelemaan opiskelijoiden oikeuksia käyttää uskonnollista vaatetusta inool koulu, kuten yllään turbaani, yarmulke, tai pään huivi."
没有评论:
发表评论