Historia
W czasie dynastii Qing, niektóre warstwy społeczne pojawiły. Wśród nich byli banerów (Qi), przeważnie Manchu, którzy jako grupa zostali nazwie Banner ludzi. Manchu kobiety zwykle nosił jednoczęściowy strój, który przyszedł z mocą wsteczną być znany jako QiPao. Ogólny termin określający zarówno męskich i żeńskich form Manchu sukni zasadniczo podobnej odzieży, był chángpáo. QiPao zamontowane luźno i powiesił prosto w dół ciała, lub lekko spalony w A-line. Zgodnie z przepisami prawa dynastyczne po 1636 roku, wszystkie Chińczyków Han w systemie banerów zostali zmuszeni do przyjęcia Manchu męską fryzurę noszenia kolejkę podobnie jak wszystkich ludzi Manchu i sukienka w Manchu QiPao. Jednak postanowienie zwykłych cywilów non-Banner Han nosić odzież Manchu został zniesiony i tylko Han, który służył jako urzędnicy byli zobowiązani do noszenia odzieży Manchu, z resztą ludności cywilnej opatrunkiem Han jednak chcieli. Większość mężczyzn cywilne Han ostatecznie dobrowolnie przyjęte Manchu ubrania kobiet, podczas gdy Han Han kontynuował noszenie ubrań. Aż do 1911 roku changpao była wymagana odzież dla Chińczyków pewnej klasy, ale Han Chinki nadal nosić luźne spodnie i kurtkę, z overskirt wizytowej. QiPao był nowy element mody dla kobiet Chińczyków Han, kiedy zaczął nosić go wokół 1925.
Oryginalny QiPao było szerokie i luźne. Obejmowała ona większość ciała kobiety, ukazując tylko głowę, ręce i czubki palców. Workowate charakter odzieży służył również do ukrycia postać noszącego niezależnie od wieku. Z czasem jednak, QiPao zostały dostosowane, by stać się formą montażu i odkrywcze. Nowoczesna wersja, która jest obecnie uznawana powszechnie w Chinach jako "standard" QiPao, został opracowany w Szanghaju w 1920 roku, częściowo pod wpływem stylów Pekinie. Ludzie chętnie szukali bardziej zmodernizowany styl ubierania się i przekształcił starą qipao dostosowane do ich upodobań. Smukła i tworzą Oprawa o wysokim kroju, miał wielkie różnice w porównaniu z tradycyjnym QiPao. Był to wysokiej klasy kurtyzany i osobistości w mieście, które czynią te mocno przeprojektowany QiPao montażu popularne w tym czasie. W Szanghaju został pierwszy znany jako zansae lub "suknia" i to jest nazwa, która przetrwała w języku angielskim jako "cheongsam".
Odmiana przez historię
Wersja zmodernizowana znany jest podkreślanie postacie kobiet i jako taki był popularny jako strój dla wyższych sfer. W zachodnich mód zmieniło, podstawowa konstrukcja cheongsam zmienił też, wprowadzając wysokie szyjką sukienki bez rękawów, Dzwon-jak rękawy, a czarne koronki spieniające na rąbek sukni kulowym. Przez 1940 cheongsam wszedł w różnych tkanin z równą różnych dodatków.
Rewolucja komunistyczna z 1949 r ograniczona popularność cheongsam i innych mód w Szanghaju, ale shanghainese emigranci i uchodźcy przyniósł modę do Hong Kongu, gdzie pozostał popularny. Ostatnio nastąpiło ożywienie szanghajskiej cheongsam w Szanghaju i gdzie indziej w Chinach; Funkcje te shanghainese styl teraz głównie jako stylowa sukienka
Moda Kalendarium chiński strój
W 1929 roku został wybrany przez Cheongsam Republiki Narodowej Chin jest jednym z krajowych sukienki. W 1930 roku, moda panowała w Szanghaju.
Tradycyjnie Cheongsam jest wykonana z jedwabiu i haftowane perłami i innymi dekoracjami. QIPAO są przylegające i narysuj kontur ciała użytkownika.
Od 1950 do 1970 roku, z powodu ruchów anty-tradycji w Chinach, zwłaszcza chińskiej rewolucji kulturalnej (1966-1976), The Cheongsam był postrzegany jako feudalnego stroju starożytności. Został porzucony w codziennym ubraniu, a ludzie, którzy nosili QIPAO były oceniane jako burżuazyjnej, która była uważana za złe zachowanie polityczne w tym czasie. Na przykład, w 1963 roku, kiedy ówczesny prezydent Liu Shaoqi gościła cztery sąsiednie kraje w Azji Południowej, pierwsza dama Wang Guangmei sobie cheongsam. Była później uznany za winnego w Rewolucji Kulturalnej za noszenie cheongsam.
Od 1980 roku, z tendencją przewartościowania tradycyjnej kultury chińskiej, ludzie w Chinach zaczęły ponownie zwrócić uwagę na cheongsam. Cheongsam zyskuje na popularności w filmach, konkursach piękności i pokazy mody w Chinach i innych krajach na całym świecie. W 1984 roku Cheongsam został określony jako strój formalny żeńskich przedstawicieli dyplomatycznych przez Chińskiej Republiki Ludowej.
nowoczesne wykorzystanie
cheongsam należące do żony ostatnich singapurskich liderów politycznych na wystawie w wystawę Spragnieni cheongsam: Nowoczesność i Singapurze Kobiet w Muzeum Narodowym w Singapurze w 2012 roku
W 1950 roku kobiety siły roboczej w Hongkongu zaczęły nosić bardziej funkcjonalne cheongsam wykonany z wełny, skośnym i innych materiałów. Najczęściej były dostosowane zamontowane i często przychodził z płaszczem dopasowania. Suknie były połączeniem chińskiej tradycji z nowoczesnymi stylami. Cheongsam były powszechnie zastąpiony przez bardziej komfortowe ubrań, takich jak swetry, dżinsy, garnitury i spódnice. Ze względu na jego restrykcyjny charakter, jest obecnie noszone głównie wizytowym dla ważnych okazjach. Czasem są one noszone przez polityków i artystów filmowych w Tajwanie i Hong Kongu. Są one pokazane w niektórych chińskich filmach takich jak w filmie 1960 Świat Suzie Wong, gdzie aktorka Nancy Kwan dokonał cheongsam krótko modne w kulturze zachodniej. Jednakże są one czasami używane jako kostiumy Halloween w niektórych krajach zachodnich. Są one również często spotykany w konkursach piękności, a także kostiumy kąpielowe. Dziś cheongsam są tylko powszechnie noszone z dnia na dzień w mundurze przez ludzi takich jak restauracja i hostess obsługujących pracowników w luksusowych hotelach.
没有评论:
发表评论