Origins
Toen de Republiek werd opgericht in 1912, werd de stijl van de jurk gedragen in China op basis van Manchu jurk, die door de Qing-dynastie had opgelegd als een vorm van sociale controle. De meerderheid-Han-Chinezen revolutionairen die de Qing omver werden aangewakkerd door het falen van de Qing naar China te verdedigen en de wetenschap ten opzichte van het Westen. Zelfs vóór de oprichting van de Republiek, oudere vormen van Chinese kleding werden steeds populair onder de elite en heeft geleid tot de ontwikkeling van de Chinese jurk die de Changshan en de westelijke hoed om een nieuwe jurk te vormen gecombineerd. Het Zhongshan pak is een soortgelijke ontwikkeling die West- en Oost-mode gecombineerd.
Na herhaalde pogingen om steun en erkenning te krijgen van westerse landen mislukte, de overheid Nationalistische Partij in Canton geleid door Sun kreeg hulp (adviseurs en kleine wapens) van de Sovjet-Rusland, dat het als een waarschijnlijke revolutionaire bondgenoot tegen westerse belangen in het Verre Oosten bekeken; Chinese nationalisme op het moment (van verdrag havens en extraterritorialiteit discriminatie) werd zwaar besmet met wrok tegen het Westen. Als gevolg van deze geopolitieke afstemming, zon ingestemd met de ontluikende Chinese Communistische Partij toe te treden tot de Nationalistische Partij - als individuele leden - niet als een party-party unie, combinatie of alliantie. Als gevolg daarvan vroeg de leden Communistische Partij heeft de kleding als een teken van de toetreding tot de Nationalistische Partij.
Na de dood van Sun Yat-sen in 1925, de populaire mythologie toegewezen aan een revolutionaire en patriottische betekenis voor de Zhongshan pak. De vier zakken werd gezegd dat de vier deugden genoemd in de klassieke Guanzi vertegenwoordigen: Fatsoen, justitie, Eerlijkheid, en schaamte. De vijf center-front knoppen werd gezegd dat de vijf Yuans vertegenwoordigen (takken van de overheid) -legislation, toezicht, onderzoek, administratie en jurisdictie aangehaald in de grondwet van de Republiek van China en de drie manchet-knoppen om te symboliseren Sun Yat-sen drie principes van het volk: nationalisme, democratie, en de People's Livelihood. Tot slot, in tegenstelling tot de westerse stijl past die meestal bestaan uit twee lagen stof, de jas is in een enkel stuk symbool van China's eenheid en vrede.
没有评论:
发表评论