początki
Kiedy Republika została założona w 1912 roku, styl ubioru noszonego w Chinach została oparta na strój Manchu, który został narzucony przez dynastii Qing jako forma kontroli społecznej. Większość Chińczyków Han-rewolucjoniści, którzy obalili Qing były napędzane przez awarię Qing obrony Chin i nauce w porównaniu do Zachodu. Jeszcze przed powstaniem Republiki starsze formy chiński strój stawały niepopularne wśród elit i doprowadziły do rozwoju chińskiej sukni, która w połączeniu z Changshan i zachodnich kapelusz, tworząc nową sukienkę. Pozew Zhongshan jest podobny proces, który łączyć modę Zachodniej i Wschodniej.
Po wielokrotnym próbom zdobycia poparcia i uznania z krajów zachodnich nie udało, rząd Partia Nacjonalistyczna w Canton prowadzony przez Sun zyskał pomóc (doradców i broni strzeleckiej) z Rosji Radzieckiej, które postrzegali ją jako prawdopodobnego rewolucyjnej sojusznika przeciwko zachodnich interesów na Dalekim Wschodzie; Chiński nacjonalizm w tym czasie (portów traktatowych i dyskryminacji eksterytorialności) był mocno zarażony niechęcią wobec Zachodu. W wyniku tej geopolitycznej dostosowania Sun postanowiły zezwolić na rodzącej się Komunistycznej Partii Chin, aby przyłączyć się do Partii Narodowej - w poszczególnych członków - nie jako unii stroną firmy, połączenia lub sojuszu. W rezultacie, na początku członkowie partii komunistycznej przyjął strój jako znaku łączenia Partii Narodowej.
Po śmierci Sun Yat-sen w 1925 roku, popularne Mitologia przypisany rewolucyjnej i patriotycznej wagę do kombinezonu Zhongshan. Cztery kieszenie ponoć reprezentują cztery cnoty cytowane w klasycznym Guanzi: przyzwoitości, sprawiedliwości, uczciwości i wstydu. Pięć przycisków środkowy przedni mówiło się symbolizują pięć yuans (oddziały rządowe) -legislation, nadzór, badania, administracja i sądownictwo cytowany w konstytucji Chińskiej Republiki Ludowej i trzech mankietów przycisków symbolizować Sun Yat-Sena trzy zasady ludowe: nacjonalizm, demokracja i środków do życia ludzi. Wreszcie, w przeciwieństwie garnitury w stylu zachodnim, które zwykle składają się z dwóch warstw tkaniny, kurtka jest w jednym kawałku, symbolizujące jedność i pokój Chin.
Rozwój historyczny
W latach 1920 i 1930, urzędnicy rządu chińskiego musieli nosić Zhongshan Zhuang. Nieco zmodyfikowana wersja skafandra, przystosowanym do walki, tworzą podstawę do mundurów Narodowej Armii Rewolucyjnej prowadzących przez II wojny chińsko-japońskiej, choć w 1930, jako niemieckiego doradztwa wojskowego i pomocy Rządu Narodowego woskowane, formalnym wojsku jednolita w profesjonalnych elementów i szeregach istocie stało, że w Weimarze, a następnie nazistowskich Niemiec (w tym słynnego kasku).
Po powstaniu Chińskiej Republiki Ludowej, a zwłaszcza w trakcie długiego okresu zakończonego maoistów z Wielka proletariacka rewolucja kulturalna z 1966-1976, kombinezon zaczął być powszechnie noszone przez cały męskiej populacji jako symbol jedności proletariackiej; było regularnie noszone przez partyjnych kadr aż do 1990, kiedy została ona w dużej mierze zastąpione przez Zachodniej garnitur.
Symbolem narodowej suwerenności
Pozew Mao jest noszony w najbardziej formalnych uroczystościach jako symbol suwerenności narodowej. Chińscy przywódcy Paramount zawsze nosić garnitury Mao w paradach wojskowych w Pekinie, chociaż wiceprezes oraz inni urzędnicy Politbiura noszą zachodnie garnitury. Jest to typowe dla chińskich przywódców nosić garnitury Mao gdy uczestniczy kolacje państwowe. W tej sytuacji, kombinezon Mao służy jako forma stroju wieczorowym, co odpowiada mundurze wojskowym dla monarchy lub smokingu dla prezydenta.
Pozew Mao służy również jako jednolite dyplomatycznego. Chociaż chińskie ambasadorami zwykle noszą zachodnie garnitury, wiele chińskich ambasadorów wybrać nosić garnitur Mao, kiedy przedstawią swoje poświadczenia do głowy państwa. Ceremonia prezentacji jest symbolem uznania dyplomatycznego, że istnieje między tymi dwoma krajami, a więc niesie wyższy poziom sformalizowania tego innych spotkań dyplomatycznych.
没有评论:
发表评论