Is éide scoile éide a chaitheann daltaí go príomha do scoil nó foras oideachais eile. Tá siad scoileanna coitianta inprimary agus meánscoile i dtíortha éagsúla. Cé a úsáidtear go minic hidirmhalartaithe, tá idirdhealú tábhachtach idir cóid éadaí agus éide scoile: de réir scoláirí ar nós Nathan Joseph, éadaí a mheas ach amháin aonfhoirmeach nuair sé "(a) feidhmíonn sé mar shuaitheantas ghrúpa, (b) go ndeimhneoidh institiúide dlisteanacht ag nochtadh sonraíocha ar riochtaí coibhneasta aonair agus (c) shochtadh indibhidiúlacht. " Bheadh Sampla de aonfhoirmigh éilíonn bán a bhaint as cnaipe-leagan anuas agus ceangail do bhuachaillí agus sciortaí pleated do chailíní, leis an dá bléasair caitheamh. Is féidir le aonfhoirmigh fiú simplí mar ní a cheanglaíonn léinte collared, nó a shrianadh roghanna dath agus míreanna scoláirí cead a chaitheamh theorannú. A chóid éadaigh, ar an láimh eile, tá i bhfad níos lú srianta, agus díríonn sé "ar modesty agus ráitis faisin frithshóisialta discouraging chun cinn," de réir Marian Wilde. Samplaí de chód gúna a bheith gan lamháil éadaí, aon lógónna nó a theorannú an méid craiceann is féidir a thaispeáint sracadh.
Stair
Tá sé deacair a rianú an bunús an éide mar nach bhfuil aon stair scríofa cuimsitheach ach ar éagsúlacht na tionchair ar eolas. Cé gur féidir éide a mheas go minic coimeádach agus sean-aimseartha, tá éide le blianta beaga anuas athrú mar tar éis athrú cóid gúna sochaí. Is beag atá ar eolas roimh Ardeaspag Canterbury ordaíodh manach a chaitheamh foirm ar leith mainistreach gúna. In ainneoin sampla seo, na fréamhacha na éide nua-aimseartha a thagann den chuid is mó ó na éide coláisteach i Sasana. Ollscoileanna, bunscoileanna agus meánscoileanna a úsáidtear éide mar marcóir de rang agus stádas, ina dhiaidh sin bhí mar theorainn. Chomh luath leis an séú haois déag, úsáideadh éide agus bhí níos sonraí mar a bhí treochtaí faisin éagsúla neamh-inmhianaithe don ollscoil.
Éifeachtaí éide ar mhic léinn
positives
Abhcóidí éide molta cúiseanna iolracha tacú lena gcur chun feidhme agus a éileamh go n-éireoidh i scoileanna. Tá éagsúlacht na n-éileamh nach bhfuil aon taighde ag tacú leo. Tá cuid de na buntáistí san áireamh leis an méid seo a leanas: hAbhcóidí chreidiúint a théann i bhfeidhm éide sábháilteachta mac léinn de réir:
• Ísliú íospairt mac léinn
• Gníomhaíocht gang Laghdú agus troideanna
• strainséirí Idirdhealú ó dhaltaí i bhfoirgnimh scoile
claonchlónna
An taobh i gcoinne na éide a bheith á éileamh a neamhéifeachtúlacht éagsúla a úsáid ní thabharfar an call, ar éagsúlacht de a bhfuil taighde ag tacú leo. Tá cuid de na míbhuntáistí a chur éide scoile san áireamh leis an imní éifeachtacht dlí, airgeadais, agus questionable leanas: Is é príomhchúram leis an éide scoile nó cóid gúna dian go teorainneacha sé ar chumas na mac léinn a chur in iúl iad féin. Tá Éadaí féachaint air mar mheán chun tuairimí a nochtadh - a dhéanamh ar gach mac léinn a chaitheamh na héadaí céanna nó iad a theorannú go méid is féidir leo a chaitheamh is féidir a cur isteach ar a bhféiniúlacht. Is féidir le duine de na príomh-conspóidí bheidh laistigh Polasaithe Gúna Cód vs Saoirse Cainte. Bunaíonn sé seo nach féidir le mic léinn a chaitheamh na treochtaí is déanaí, lár-sruth, nó éadaí go bhfuil na fríotha scoile a Idirbhristeacha an timpeallacht foghlama. Mar sin féin, is féidir le daltaí a chaitheamh artifacts éadaí a chur in iúl a n-reiligiún. "Tá an Bunreacht agus an chuid is mó dlíthe stáit a chosaint cearta na mac léinn a chaitheamh attire reiligiúnach inool [sic] an scoil, ar nós caitheamh turban, yarmulke, nó scairf ceann."
没有评论:
发表评论